Активности

Ићи ћемо путем славе, старим путем Светог Саве

У част првог српског архиепископа и просветитеља, школе и вртићи у Србији, 27. јануара, обележавају дан духовности – школску славу Светог Саву.

Празник Светог Саве један је од највећих храмовних и породичних празника у српском народу, светкују га многе занатлије, проглашен је и за школску славу, а они који га празнују приређују пригодне приредбе уз сечење славског колача.

Активности које су пратиле ову недељу јесу прављење переца; ликовни конкурс на тему: ,,Свети Сава“; изложба дечијих радова; обрада рецитација и прича о Светом Сави; Обрада Химне о Светом Сави.

У нашем вртићу, вредни малишани пригодним програмом обележили су школску славу Светог Саву, програм је пратио разне активности, деца су се данима спремала за овај дан.

Дечији радови са конкурса  улепшали су хол вртића, а из сваке васпитне групе био је по један учесник награђен.

Награђени учесници добили су захвалнице и пригодне поклоне.

На дан овај Светог Саве
кад га Срби свуда славе,
да Господу завет дамо,
да Му тврдо обећамо:
“Ићи ћемо путем славе –
старим путем Светог Саве,
живећемо ми у слози!”
О, Господе Ти помози!

Малишани и сви запослени учествовали су у резању колача, уз присуство свештеника.

Малено сам ђаче, малено ми знање
Још нисам учио буквар и читање,
Али већ знам и ја за Светога Саву
И разумем лепо данашњу прославу.

Свети Сава беше син краљевске крви
Велики учитељ, просветитељ први,
Он је стварао прве цркве, школе
И учио Србе да се Богу моле.

Зато цело Српство данас славу слави
И с љубављу кличе Светитељу Сави,
Па му и ја кличем, и ако сам малa
“Светитељу Саво, слава ти и хвала”.

За све присутне припремљене су переце, које симболизују овај празник.

РАДУЈТЕ СЕ ДЕЦО

ЈА ДОБРО ЗНАМ ШТА СУ ДОБРА ДЕЛА,
ЈА ЗНАМ ШТА ДАНАС СЛАВИ ЗЕМЉА ЦЕЛА!
СЛАВИ МИР, ЉУБАВ И ЗНАЊЕ,
СЛАВИ ДОБРОТУ И ДАРИВАЊЕ,

СЛАВИ ВЕЛИКА И ДОБРА ДЕЛА
КОЈА ЋЕШ ВИДЕТИ, БУДЕШ ЛИ ХТЕЛА…
ВИДЕЋЕШ ДА КЊИГА У ШКОЛИ ЦАРУЈЕ,
ВИДЕЋЕШ МАНАСТИР ШТО ВЕРУ ДАРУЈЕ!

ВИДЕЋЕШ ДА САВУ СЛЕДИ ЗЕМЉА ЦЕЛА,
ВИДЕЋЕШ БУДЕШ ЛИ ХТЕЛА…
ЈА ДОБРО ЗНАМ ШТА СУ ДОБРА ДЕЛА,
ЈА ЗНАМ ШТА ДАНАС СЛАВИ ЗЕМЉА ЦЕЛА!
СЛАВИ СВОГА СВЕТИТЕЉА САВУ,
РАДУЈТЕ СЕ ДЕЦО, ГОРЕ ГЛАВУ!

Посета основној школи “Ђура Јакшић”

У уторак, 24.1.2023. године предшколске групе заједно са својим васпитачицама посетили су Основну школу ,, Ђура Јакшић“ из Ковина.

Ученици четвртог разреда су дочекали будуће прваке у хали, где су се дружили кроз разне активности.

Задовољство је било обострано.

На одласку, ученици четвртог разреда су поделили предшколцима цртеже и чоколадице.

Сви треба да знају
Шта другарство значи
Заједно смо лепши, заједно смо јачи.

Деца су била одушевљена, радо су препричавали данашњи дан који је проведен уз много игре и осмеха.

Нема света ни планете
Где не може стићи дете
Јер све дечје стазе воде
Од игре до слободе!

Новогодишња атмосфера у нашем вртићу

Новогодишња атмосфера у нашем вртићу…

Нова година је извор радости за сву децу, па чак и за нас одрасле, са почетком сваког децембра почиње празнично расположење, а то се највише испољава код најмлађих.

,,Деда Мразе, Деда Мразе не скрећи са стазе, не оклевај, не дремај већ поклоне спремај“

Као и сваке године у нашем вртићу организоване су бројне новогодишње активности, започете кићењем јелке, објекта и радних просторија.

Цела установа је добила потпуно нови изглед, пуно шаренила, сијалица, шљокица, дечијих радова, а најдоминатније од свега јесте дечији смех који се простире целом установом.

Кићење јелке:

У новогодишњим активностима укључили смо и родитеље:

Позоришна представа ,, Деда Мраз на путу око света“

Фотографисање са Деда Мразом и подела пакетића:

16. новембар – Међународни дан толеранције

Припремна предшколска група из централног објекта са својим васпитачицама Мајом Савић и Магдаленом Китић, подсетили су нас шта је толеранција.

Међународни дан толеранције обележава се широм планете, подсећајући нас да сви имамо право да будемо оно што јесмо, као што и други људи имају право на своју посебност.
Толеранција је поштовање, прихватање и уважавање богатства различитости у културама, обичајима, мишљењима, ставовима, религијској припадности, боји коже, тежини, висини, начину изражавања… То није израз слабости, попустљивости, нити је негативна особина. Толеранција је хармонија у различитостима. Потребно је само прихватити да нисмо сви исти и да је лепота управо у томе. Ако је неко другачији од нас, он нам само може проширити видике и обогатити свакодневицу.

Зашто треба да подстичемо толеранцију код деце?

Толерантно или нетолерантно понашање није урођено, оно се учи, а подлога толеранције су емпатија (разумевање других и емоционално уживљавање у њихову ситуацију, положај или проблем), моралне вредности, познавање темељних људских права и темељних сличности које постоје међу људима.

Како би наша деца имала успешну будућност, потребно је омогућити им да сарађују са другима. Не би смела да се плаше искорака ван зоне удобности, што значи да их треба научити да разумеју, поштују и цене друге и другачије. Уколико желимо да се наша деца осећају сигурно и опуштено у различитим животним околностима, важно је развијање и неговање отворености ка прихватању различитости.

Шта родитељи треба да раде како би научили децу толеранцији?

Родитељи су узори својој деци и учење по моделу је од суштинске важности. На нама је, да створимо средину, атмосферу, где се негује оно што је позитивно.

Размислите о начину на који комуницирате и разговарате о другим људима. Да ли је то одраз толеранције? Покажите поштовање према другима и деца ће убрзо прихватити тај модел.

Деца слушају и уче од вас. Чак и кад необавезно разговарате са вашим партнером, будите свесни да деца могу да вас чују. Избегавајте шале на туђ рачун или понижавајуће речи.

Одговарајте на дечја питања о разликама искрено и са поштовањем. Свакако је потребно разговарати са децом о разликама међу људима, али на уљудан начин, који ће показати поштовање према било чему што се разликује од онога што дете види код куће.

Вреднујте разлике унутар ваше породице. Прихватите квалитете сваког члана, без обзира на различите стилове живота, интересе и способности. Деца која осете да су поштована, цениће више и остале.

Подстичите самопоштовање у вашој породици. Познато је да се људи који не поштују друге ретко осећају срећнима и сигурнима у себе. Деца која имају поштовање према себи имају тенденцију да буду уљуднији према другима. Инсистирајте да деца прихвате себе и друге без осећаја супериорности или инфериорности.

Укључите своју децу у ситуације у којима је присутна разноликост. То може да буде у спорту, школи, играоници, на излету..

Децу треба поучити да изругивање због нечега на шта други не могу утицати (хендикеп, изглед итд.) није оправдано, јер другоме се на тај начин само наноси бол.

Игра и дружење са другом децом су потреба све деце, а ове потребе се адекватно задовољавају у предшколским установама где деца кроз игру уче о себи и другима, упознају своје окружење, сагледавају различите ситуације, усвајају језик и развијају способности интеракције. Зато је јако битно да се деца са посебним потребама укључе у редовне вртиће са својим вршњацима без сметњи у развоју .

Активности које се дешавају у вртићима подстичу комуникацију и омогућавају усвајање социјалних правила. Вршњаци без сметњи у развоју представљају позитиван модел, деци ометеној у развоју и истовремено позитивно утичу у подстицању развоја вештина код деце са посебним потребама. Док помажу својим другарима са развојним проблемима, деца без сметњи у развоју се осећају значајно и узвишено што свакако утиче на њихово самопоуздање, те је значај оваквог дружења вишеструк.

Деца ће неретко имати исти ниво толеранције као и њихови родитељи. Деца нас стално посматрају и имитирају, чак и пре него што проговоре. Деца су огледало наших вредности и ставова према другима. Показујући толеранцију кроз свакодневне речи и дела учимо децу да цене различитости. На тај начин дајемо прилику деци да се друже и играју са другима и на тај начин одрасту у толерантне људе, способне да прихвате различитости људи који су другачији од њих самих. Прихватање различитости је једнако важно за формирање личности детета, као и толерантност према различитостима за успешно сналажење у савременом свету!

Шума, јеж и ловац

Наставак реализације пројекта  ,,Ко све живи у шуми“

Млађа група 2 Ковин 1

Васпитачице: Моња Божин и Јелена  Иванковић

У оквиру пројекта деца су правила своју шуму:

Групни рад: ,,Јежић“

Децу млађе групе посетио је ловац.

Поставила су нека од следећих питања:

,,Да ли је некад видео медведа?“

,,Чиме се храни  лисица?“

,,Да ли Вук напада људе и слично?“

1 2 22