Предшколска установа „Наша радост“ Ковин
Нове основе програма предшколског васпитања и образовања
Симболично названа „Године узлета“, нове основе предшколског васпитања и образовања препознају значај предшколског доба у развијању способности за целоживотно учење, као што су самопоуздање, отвореност, радозналост, истрајност, отпорност и креативност. Од 01.09.2021.године нове основе предшколског васпитања и образовања примењују се у Предшколској установи „Наша радост“ Ковин.
Програми у вртићима настају заједничким учествовањем деце и одраслих у простору који је инспиративан за дете.
Оне промовишу програме који настају кроз заједничко учествовање, у простору који је инспиративан и провокативан за дете и где оно може слободно да истражује, да се игра, да промишља, да сарађује са другима, испробава и упознаје свет око себе.
Нове Основе програма истичу квалитет односа које дете гради са вршњацима и одраслима, значај простора као инспиративног окружења за игру, истраживање и учење и сарадњу са родитељима и локалном заједницом.
Игра је начин на који се приступа активности и увек је више од саме активности.
Игра је највиша форма истраживања и због тога је важно да се деца у развијању пројекта што више играју и на тај начин откривају сопствене могућности, као и потенцијале простора и материјала са којима се сусрећу у пројекту и које мењају.
Деца се у игри ослањају на реална животна искуства, па ће кроз игру долазити до различитих идеја везаних за пројекат. У игри ће деца имати више прилике за испробавање, јер су ослобођена реалних последица својих поступака, као и за развијање самопуздања да нешто већ знају и умеју да ураде и да је прихватљиво да то ураде на другачији начин и у другачијим условима.
Интегрисање игре у пројектни приступ учењу васпитач може подржати кроз три типа игре: отворену игру, проширену игру и вођену игру. Отворена, проширена и вођена игра се увек могу комбиновати, што зависи од деце и врсте интеракције коју васпитач развија са децом.
Пројекат може трајати неколико дана или недеља, што зависи од пројекта и изазова који он предсатвља за децу. Деци је потребно време да истраже своје претпоставке, понове истраживање или практикују своје решење. Васпитач обезбеђује довољно времена да се деца ангажују у истраживању и понављају своја истраживања. Игра може донети нове, маштовите комбинације материјала и идеја у пројекту.
Пројектно учење треба што је могуће више организовати изван вртића, на аутентичним местима у локалној заједници која су значајна за пројекат који деца тренутно истражују. Различите институције, организације, културни простори, простори на отвореном у локалној заједници јесу места за учење као и дечији вртић.
Свако дете поседује јединствен потенцијал, интересовања, способности и искуство. На нама је да их препознамо и да му помогнемо да их оствари.
Позивамо вас да заједно са нама учествујете у реализацији новог програма како би сва деца предшколског узраста, кроз подршку њиховој добробити имала једнаке могућности за учење и развој, и прилику да буду срећна, да се осећају задовољно и прихваћено, да граде односе поверења и уважавања, блискости и пријатељства.